Algemene voorwaarden

van de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Suited People B.V., hierna
te noemen: “SUITED”. Statutair gevestigd te Elst aan de Griegstraat 25.

Definities

Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon die een beroep doet op de diensten van SUITED.

SUITED: Suited People BV en de aan Suited People BV gelieerde Dochterondernemingen of handelsnamen, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot Suited People en Suited Interimmers.

Interim Professional (ZZP): De zzp’er die in opdracht van SUITED diensten bij of ten behoeve van opdrachtgever uitvoert (Opdrachtuitvoerder ZZP).

Interim Professional (dienstverband): De medewerker die uit hoofde van een arbeidsovereenkomst met SUITED (Werknemer) dan wel via een payroll-overeenkomst, in opdracht van SUITED diensten bij of ten behoeve van opdrachtgever uitvoert (Opdrachtuitvoerder dienstverband).

Interim Professional: Indien naar beide bovenstaande Interim Professionals wordt gerefereerd (Opdrachtuitvoerder).

Diensten: Alle diensten die met toepassing van deze algemene voorwaarden door SUITED, althans door de Interim Professional van SUITED, worden geleverd aan c.q. bij de Opdrachtgever, uit hoofde van een
Overeenkomst. Dit kunnen zijn Interim management -, Consultancy – Werving & Selectie opdrachten.

de overeenkomst van opdracht tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, waarbij opdrachtnemer zich verbindt tot het selecteren en beschikbaar stellen van een opdrachtuitvoerder/kandidaat teneinde deze (tijdelijk) onder leiding en toezicht van opdrachtgever werkzaam te doen zijn alsmede tot het verlenen van daarmee samenhangende diensten.

Artikel 1 Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes van-, opdrachten aan en overeenkomsten met SUITED en haar opdrachtgever.
  2. Toepasselijkheid van door de Opdrachtgever eventueel gehanteerde voorwaarden op de Overeenkomst en de eventuele nader tussen SUITED en Opdrachtgever te sluiten overeenkomsten wordt door SUITED hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Artikel 2 Offertes en totstandkoming van de opdracht

  1. Alle door SUITED verstrekte offertes en daarin vermelde prijzen en condities
    worden steeds geheel vrijblijvend gedaan en hebben, tenzij anders wordt
    vermeld, een maximale geldigheid van vier weken.
  2. Opdrachten komen in ieder geval tot stand op het moment dat een Interim Professional van SUITED feitelijk een aanvang neemt met de uitvoering van de werkzaamheden.
  3. SUITED is slechts jegens de Opdrachtgever gebonden indien zij de opdracht schriftelijk heeft aanvaard, danwel is begonnen met de uitvoering daarvan. De inhoud van deze onderliggende geschriften is daarbij leidend voor wat betreft de mate van gebondenheid van SUITED.
  4. Werknemers, waaronder mede begrepen Interim Professionals (dienstverband), die geen uitdrukkelijke schriftelijke procuratie hebben, zijn niet bevoegd een overeenkomst namens SUITED aan te gaan c.q. tot stand te brengen. Mondelinge toezeggingen of afspraken door of met de werknemers c.q. Interim Professionals (dienstverband) van SUITED binden SUITED slechts dan indien deze schriftelijk door SUITED aan de Opdrachtgever zijn bevestigd.

Artikel 3 Looptijd en beëindiging van de opdracht

  1. De opdracht wordt aangegaan voor bepaalde of onbepaalde tijd. De opdracht voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege op het moment dat de overeengekomen tijd verstrijkt, wanneer een vooraf overeengekomen toekomstige gebeurtenis zich voordoet of na het bereiken van een bepaalde overeengekomen doelstelling.
  2. Tussentijdse opzegging van een opdracht is uitsluitend mogelijk indien dat schriftelijk tussen partijen is overeengekomen, en met inachtneming van een opzegtermijn van in ieder geval één kalendermaand, tenzij anders is overeengekomen. De opzegging dient schriftelijk (kan ook per mail) en kan op elke dag van de maand geschieden.
  3. Indien en nadat in het kader van een opdracht voor bepaalde tijd een vooraf overeengekomen toekomstige gebeurtenis zich voordoet, een bepaalde overeengekomen doelstelling is bereikt of na het moment dat de overeengekomen tijd van de opdracht is verstreken, de opdracht stilzwijgend wordt voortgezet, wordt de opdracht met ten minste een maand ofwel de in de opdrachtbevestiging vermelde verlengperiode voortgezet.
  4. Opdrachten tussen SUITED en opdrachtgever kunnen worden ontbonden zonder rechterlijke tussenkomst en zonder dat enige ingebrekestelling zal zijn vereist op het tijdstip waarop:
  • het toerekenbaar niet nakomen van de artikelen van deze overeenkomst;
  • (voorlopige) surséance van betaling;
  • staat van faillissement;
  • door beslaglegging, onder curatele stelling of anderszins het verliezen van
  • beschikkingsbevoegdheid over het vermogen;
  • onrechtmatig handelen bij de uitvoering van deze overeenkomst.
  • opdrachtgever in verzuim is met betrekking tot de nakoming van enige
    verplichting die voortvloeit uit de opdracht en/of deze algemene voorwaarden.

    Indien in geval van een overeenkomst voor bepaalde tijd, ontbonden wordt vanwege voornoemde redenen heeft SUITED onverkort recht op de overeengekomen vergoeding voor de resterende looptijd van de overeenkomst en ongeacht of zij kosten heeft bespaard door de ontbinding of anderszins.

Artikel 4 Uitvoering van de opdracht

  1. Een interim Opdracht is een Opdracht waarbij de Opdrachtgever behoefte heeft aan gespecialiseerde mensen die een bepaald project onder eigen verantwoordelijkheid kunnen uitvoeren en/of begeleiden. SUITED stelt daartoe opdrachtuitvoerders ter beschikking.
  2. De opdrachtuitvoerder is bij het uitvoeren van de Opdracht geheel zelfstandig. De opdrachtuitvoerder verricht de Opdracht naar eigen inzicht en zonder toezicht of leiding van SUITED en/of Opdrachtgever. De Opdrachtgever kan wel redelijke aanwijzingen en instructies geven omtrent het resultaat van de Opdracht, mits deze niet in strijd zijn met de zelfstandigheid van de uitvoering.
  3. SUITED zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. SUITED is echter niet verantwoordelijk voor informatie en gegevens die door opdrachtgever in het kader van de opdracht worden verstrekt.
  4. Indien en voor zover een goede uitvoering van de opdracht dit vereist, heeft SUITED het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De keuze van de Interim Professional die de werkzaamheden in het kader van de opdracht verricht, vindt plaats in nauw overleg tussen SUITED en de opdrachtgever. SUITED behoudt zich het recht voor te allen tijde een reeds voorgedragen Interim Professional terug te trekken of te vervangen door een andere Interim Professional. De opdrachtgever heeft het recht om deze vervanging al dan niet goed te keuren.
  5. Uit hoofde van haar werkgeverschap staat het SUITED vrij om de Interim Professional (dienstverband) instructies te geven. Daarnaast is de Opdrachtgever bevoegd om de Interim Professional (dienstverband) te instrueren terzake van de dagelijkse gang van zaken bij de Opdrachtgever en slechts voor zover deze instructies niet in strijd komen met de instructies van SUITED. Voorts is het de Opdrachtgever toegestaan om de Interim Professional(s) (dienstverband)
    aanwijzingen te geven die verband houden met de arbeidsomstandigheden en de veiligheid.
  6. Indien de Interim Professional(s) (dienstverband) wegens ziekte, zwangerschap, persoonlijke redenen of arbeidsrechtelijke sancties niet in staat is (zijn) om de werkzaamheden bij Opdrachtgever te verrichten gedurende een aaneengesloten periode van ten minste 15 werkdagen, is SUITED gehouden om zo tijdig mogelijk zorg te dragen voor adequate vervanging. In overleg met de Opdrachtgever kan SUITED er ook voor kiezen om de looptijd van het project te verlengen met een
    periode die ten minste gelijk is aan het aantal werkdagen waarop de Interim Professional (dienstverband) niet beschikbaar is geweest.
  7. Het is opdrachtgever niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van SUITED de Interim Professional (dienstverband) andere werkzaamheden te laten verrichten dan die bij de opdracht zijn overeengekomen dan wel de werkzaamheden buiten Nederland te laten verrichten. Ook is het doorlenen van de Interim Professional (dienstverband) zonder schriftelijke
    toestemming van SUITED niet toegestaan.

Artikel 5 Werktijden, vakantie, e.d.

  1. De opdrachtuitvoerder is vrij in de keuze van de locatie waar de werkzaamheden plaatvinden en deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Voor zover dat voor de uitvoering van de Opdracht nodig is vindt afstemming met Suited People en/of Opdrachtgever plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen.
  2. De opdrachtuitvoerder is vrij om de werkdagen en de tijdstippen zelf te bepalen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtuitvoerder zich naar de arbeidstijden bij Opdrachtgever
  3. De Interim Professional (ZZP) maakt geen onderdeel uit van de bedrijfsvoering of organisatie van de opdrachtgever. Hij/zij zal geen reguliere functies van werknemers overnemen of langdurig deelnemen aan de interne processen van de opdrachtgever.
  4. De Opdrachtgever verklaart zich er mee akkoord dat de opdrachtuitvoerder gedurende de looptijd van de Opdracht ook ten behoeve van andere opdrachtgevers werkzaamheden verricht.
  5. De Interim Professional zal werken overeenkomstig de bij SUITED c.q. de bij Opdrachtgever geldende richtlijnen en de bij zijn werkplek van toepassing zijnde huisregels.
  6. Eventueel door de Interim Professional op te nemen vakantiedagen zullen mede met de Opdrachtgever worden afgestemd.

Artikel 6 Tarief

  1. Het tarief wordt vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren en op basis van het uurtarief, zoals vastgelegd in de opdrachtbevestiging cq. overeenkomst.
  2. Het tarief is exclusief BTW, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  3. Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast tarief (fixed price) overeenkomen. Het vaste tarief is exclusief BTW.
  4. In geval van verhoging van de loonkosten van de Interim Professional (dienstverband) als gevolg van (een wijziging van) een overheidsmaatregel en/of ander verbindend voorschrift en/of als gevolg van wijziging van sociale lasten en/of fiscale wetgeving, en/of CAO is SUITED gerechtigd het tarief dienovereenkomstig aan te passen.
  5. SUITED kan het overeengekomen tarief aanpassen indien de functie van de Interim Professional gewijzigd wordt en/of de uit te voeren werkzaamheden dermate wijzigen dat een tariefaanpassing gerechtvaardigd is. Een tariefaanpassing wordt pas doorgevoerd als partijen hierover schriftelijk overeenstemming hebben bereikt.
  6. SUITED is voorts gerechtigd het tarief aan te passen in verband met de verhoging
    van de beloning van de Interim Professional per 1 januari van enig kalenderjaar
    (op basis van het CBS-indexcijfer voor de gezinsconsumptie). Deze indexatie
    wordt alleen van toepassing op opdrachten die langer dan 6 maanden voor het
    jaareinde gestart zijn.
  7. Een aanpassing van het tarief wordt door SUITED zo spoedig mogelijk schriftelijk aan opdrachtgever bekendgemaakt.
  8. SUITED is verantwoordelijk voor de inhouding van afdrachten premies werknemersverzekeringen en loonheffing.

Artikel 7 Facturering

  1. SUITED factureert op basis van de door de Interim Professional opgestelde urenstaten en door opdrachtgever goedgekeurde urenstaten, tenzij sprake is van een vast tarief.
  2. Door ondertekening van deze urenstaten verklaart opdrachtgever dat deze juist en volledig zijn ingevuld.
  3. Indien opdrachtgever de urenstaten niet ondertekent dan wel nalatig is de urenstaten van de Interim Professional voor akkoord te ondertekenen en niet binnen 5 werkdagen na de desbetreffende werkzaamheden zelf een – naar zijn mening correct ingevulde – urenstaat aan SUITED heeft verstrekt, is SUITED bevoegd zelf het aantal door de Interim Professional gewerkte uren bindend vast te stellen, waarbij de overeengekomen arbeidsomvang als uitgangspunt zal dienen.
  4. SUITED zal op verzoek van opdrachtgever de volgende documenten verstrekken:
    – een uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel;
    – een opgave van het stamnummer OB en LB.
    – bewijsstuk over de contract verhouding tussen SUITED en de in te zetten Interim Professional
    – het inschrijfnummer van de bedrijfsvereniging en een verklaring hierbij dat hij zich houdt aan alle wettelijke geregelde afdrachtverplichtingen met betrekking tot:
    o afdracht omzetbelasting
    o afdracht loonheffing
    o afdracht premies werknemersverzekeringen

Artikel 8 Betalingen

  1. Betalingen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij in de opdrachtovereenkomst anders overeengekomen, en zonder dat opdrachtgever zich kan beroepen op enig recht op verrekening, opschorting of anderszins inhouding, te zijn bijgeschreven op rekeningnummer van de betreffende gelieerde SUITED werkmaatschappij. Betalingen aan en/of het verstrekken van (een) voorschot(ten) aan een Interim Professional zijn niet toegestaan en zullen geenszins tot vermindering van de vordering van SUITED leiden.
  2. Indien opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn betaalt, treedt van rechtswege verzuim in met ingang van de vervaldatum, zonder dat SUITED tot enige ingebrekestelling of sommatie verplicht is. In zodanig geval is opdrachtgever over het verschuldigd gebleven bedrag rente verschuldigd van 1% per kalendermaand, waarbij een gedeelte van een maand als een volledige maand wordt aangemerkt.
  3. Indien SUITED overgaat tot het nemen van maatregelen ter incasso van de vordering, is opdrachtgever gehouden SUITED alle ter zake gemaakte kosten te vergoeden. Daaronder zijn begrepen alle vergoedingen aan de ter zake ingeschakelde derden en alle kosten die SUITED binnen de eigen organisatie maakt en die in redelijkheid geheel of gedeeltelijk aan de desbetreffende maatregelen kunnen worden toegerekend. Alsdan heeft SUITED de keuze de hierbij gemaakte kosten gespecificeerd van opdrachtgever te vorderen of die kosten forfaitair te bepalen op 20% van het ten onrechte onverschuldigd gebleven bedrag.
  4. Indien betaling achterwege blijft kan SUITED met een beroep op de onzekerheidsexeptie de uitvoering van de opdracht opschorten.
  5. Indien betaling niet heeft plaatsgevonden binnen de in artikel 8.1 aangegeven termijn, dan is opdrachtgever direct in verzuim en gehouden tot voldoening van de wettelijke handelsrente ex artikel 6:119a BW over het gefactureerde bedrag alsook de bijkomende kosten waaronder de (buitengerechtelijke) incassokosten.

Artikel 9 Veiligheid en aansprakelijkheid

  1. Opdrachtgever is gehouden de werkzaamheden te laten verrichten met inachtneming van hetgeen bij of krachtens de Arbeidsomstandighedenwet is gesteld.
  2. Opdrachtgever is gehouden zodanige maatregelen te treffen en aanwijzingen te verstrekken als redelijkerwijs nodig zijn om te voorkomen dat de Interim Professional (dienstverband) in de uitoefening van zijn werkzaamheden schade lijdt en is bekend met de verplichting ex artikel 7:658 lid 1 BW.
  3. Opdrachtgever vrijwaart SUITED tegen eventuele aanspraken van een Interim Professional (dienstverband) op grond van artikel 7:658 BW dan wel enige andere rechtsgrond zover de aanspraken zien op werkomstandigheden bij de opdrachtgever.
  4. Opdrachtgever vrijwaart SUITED tegen alle eventuele aanspraken van een Interim Professional in verband met schade die deze lijdt doordat een aan de Interim Professional toebehorende zaak is beschadigd of teniet is gegaan bij de uitvoering van de werkzaamheden voor opdrachtgever.

Artikel 10 Geheimhouding

  1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld.

Artikel 11 Intellectuele en industriële eigendom

  1. SUITED zal op verzoek van opdrachtgever, en slechts zover mogelijk, zich inspannen om te bewerkstelligen c.q. te bevorderen, dat alle rechten van intellectuele en industriële eigendom op de resultaten van de werkzaamheden, waaronder onder meer begrepen verslagen, rapporten, begrotingen, tekeningen, schetsen, bestekken en andere bescheiden; modellen en computerbestanden die de Interim Professional in het kader van de opdracht heeft vervaardigd, toekomen respectievelijk (zullen) worden overgedragen aan opdrachtgever.
  2. SUITED behoudt zich het recht voor om alle haar ter beschikking gestelde zaken in het kader van de opdracht onder zich te houden totdat de opdrachtgever zijn verplichtingen uit de overeenkomst alsmede alle vorderingen van SUITED wegens niet nakoming van de overeenkomst door de opdrachtgever volledig heeft voldaan.
  3. Onverminderd het bepaalde in artikel 10.1 van deze voorwaarden behoudt SUITED zich de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van de Auteurswet. Alle door SUITED verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software, werkwijzen, (model-)contracten en andere geestesproducten van SUITED en dat in de ruimste zins des woords, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de wederpartij en mogen niet door hem, al dan niet door inschakeling van derden, zonder voorafgaande toestemming van SUITED worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of ter kennis van derden worden gebracht.

Artikel 12 Overmacht

  1. SUITED is niet gehouden tot de uitvoering van de overeenkomst en gerechtigd zich ter zake op overmacht te beroepen wanneer de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd of bemoeilijkt door omstandigheden die redelijkerwijze buiten haar wil liggen. Onder overmacht worden mede, maar niet uitsluitend, begrepen ziekte van de Interim
    Professional (-s) die de werkzaamheden in het kader van de opdracht verricht of zou gaan verrichten en zover deze redelijkerwijs niet te vervangen is door andere, op dat moment beschikbare, Interim Professionals van SUITED.
  2. Ingeval van overmacht aan de zijde van SUITED worden haar verplichtingen opgeschort. Indien de overmacht langer duurt dan 3 (drie) maanden zijn zowel SUITED als de Opdrachtgever bevoegd de overeenkomst voor het niet-uitvoerbare gedeelte te ontbinden.

Artikel 13 Aansprakelijkheid

  1. Uitgezonderd de situatie zoals in artikel 12 beschreven, garandeert SUITED dat zij de overeengekomen Interim Professional (dienstverband) aan het begin van de overeengekomen werkzaamheden ter beschikking stelt aan opdrachtgever danwel de Interim Professional (ZZP) zijn opdracht gaat uitvoeren. Voor het overige behelzen alle verplichtingen van SUITED een inspanningsverplichting en zonder dat SUITED enig resultaat kan garanderen.
  2. De totale aansprakelijkheid van SUITED, en met inachtneming van voorgaand artikel 12, wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst of onrechtmatige daad is beperkt tot maximaal het over de laatste maand in rekening gebrachte honorarium.
    Onder directe schade in de zin van dit artikel wordt uitsluitend verstaan:
    a) de redelijke kosten – en onder aftrek van de besparingen – die opdrachtgever heeft moeten maken om de prestatie van opdrachtnemer aan de overeenkomst te laten beantwoorden. Deze schade wordt echter niet vergoed indien opdrachtgever de overeenkomst heeft ontbonden;
    b) redelijke kosten, gemaakt ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op directe schade in de zin van deze voorwaarden;
    c) redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover deze aantoonbaar hebben geleid tot beperking van directe schade in de zin van deze algemene voorwaarden.
  3. De aansprakelijkheid van SUITED is beperkt tot het bedrag dat in voorkomend geval door haar verzekeraar wordt uitgekeerd. Is de uitkering hoger dan in artikel 13.2 bepaald, dan vergoedt SUITED ook de hogere directe schade. SUITED is gehouden een adequate bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten en in stand te houden.
  4. Aansprakelijkheid van SUITED voor indirecte schade, waaronder in deze begrepen wordt – en niet uitputtend bedoeld – gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, imagoschade, schade als gevolg van aanspraken van afnemers van opdrachtgever, schade door bedrijfsstagnatie en dergelijke, is uitgesloten.
  5. Buiten de in artikelen 13.1 en 13.2 genoemde gevallen rust op SUITED geen enkele aansprakelijkheid voor schadevergoeding, ongeacht de grond waarop een actie tot schadevergoeding zou worden gebaseerd.
  6. De aansprakelijkheid van SUITED ex artikel 13.2 ontstaat daarbij slechts indien opdrachtgever haar daarbij deugdelijk in gebreke heeft gesteld en een redelijke termijn van minimaal 10 (tien) werkdagen ter zuivering van de tekortkoming heeft gegeven en SUITED ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat
    SUITED in staat is adequaat te reageren.
  7. SUITED aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de resultaten van werkzaamheden die onder leiding en toezicht van de Opdrachtgever tot stand zijn gekomen.
  8. Aansprakelijkheid beperkende of uitsluitende voorwaarden, die in verband met de opdracht aan de SUITED door Interim Professionals kunnen worden tegengeworpen, kunnen door haar aan de opdrachtgever worden tegengeworpen.
  9. Alle rechtsvorderingen jegens SUITED, aanspraken op schadevergoeding daaronder begrepen, vervallen binnen één jaar nadat de betreffende vordering/aanspraak is ontstaan.

Artikel 14 Vrijwaring

  1. Opdrachtgever vrijwaart SUITED voor schade ontstaan aan persoon of goed van medewerkers van SUITED indien deze op locatie (het bedrijf van opdrachtgever of een overeengekomen locatie elders) is ontstaan.
  2. SUITED vrijwaart opdrachtgever voor (na)heffingen ter zake sociale lasten, loonbelasting en premies volksverzekering, door SUITED verschuldigd in verband met medewerkers van SUITED die werkzaam zijn aan de werkopdracht van opdrachtgever.

Artikel 15 Verplichtingen uit de wet Algemene Verordening
Gegevensbescherming (AVG)

  1. Partijen zijn verplicht elkaar over en weer alle medewerking te verlenen teneinde de andere partij in staat te stellen haar verplichtingen op grond van Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) na te komen. Hieronder wordt onder meer verstaan dat opdrachtgever SUITED tijdig en deugdelijk zal informeren of enige verwerking in het kader van een overeenkomst onder de AVG valt en of deze verwerking is aangemeld bij Autoriteit Persoonsgegevens, dan wel bij de functionaris voor de gegevensbescherming van opdrachtgever. Voor zover de verplichting genoemd in dit artikel werkzaamheden en/of kosten met zich meebrengt voor SUITED zal opdrachtgever deze vergoeden.
  2. Opdrachtgever zal ervoor zorgdragen dat de verantwoordelijke in de zin van AVG alle verplichtingen van de AP zal naleven. Opdrachtgever vrijwaart SUITED voor alle aanspraken van derden die jegens SUITED mochten worden ingesteld op grond van de AVG.

Artikel 16 Overname personeel

  1. Opdrachtgever is niet bevoegd een opdrachtuitvoerder voor of tijdens de uitvoering van de opdracht of binnen een (1) jaar na de voltooiing daarvan te benaderen met het doel een overeenkomst – hoe ook genaamd – met die opdrachtuitvoerder(s) aan te (doen) gaan, op grond waarvan bedoelde opdrachtuitvoerder(s) (al dan niet tijdelijk) ten behoeve van opdrachtgever
    werkzaam is of zal zijn, tenzij zulks geschiedt na wederzijds overleg tussen partijen en met voorafgaande schriftelijke toestemming van opdrachtnemer.
  2. Indien opdrachtgever voor of tijdens de uitvoering van de opdracht of binnen één (1) jaar na de voltooiing daarvan een overeenkomst als bedoeld in artikel 16.1 aangaat of doet aangaan, is opdrachtgever aan opdrachtnemer per opdrachtuitvoerder, die op basis van de hiervoor bedoelde overeenkomst ten behoeve van opdrachtgever werkzaamheden verricht of zal verrichten, een
    vergoeding verschuldigd.
  3. Opdrachtgever is gehouden binnen tien (10) werkdagen na het tot stand komen van de in artikel 16.1 bedoelde overeenkomst, daarvan schriftelijk mededeling te doen aan opdrachtnemer en daarbij aan opdrachtnemer al die gegevens te verstrekken die nodig zijn voor de berekening van de door opdrachtgever aan opdrachtnemer verschuldigde vergoeding.
  4. Tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen, bedraagt de vergoeding voor een dienstverband per opdrachtuitvoerder twee- en twintig procent (22%) van het tussen opdrachtgever en de desbetreffende opdrachtuitvoerder overeengekomen bruto jaarsalaris op fulltime basis, te vermeerderen met BTW. Onder het hiervoor bedoelde bruto jaarsalaris worden tevens begrepen:
    vakantietoeslag, provisies, garantiecommissies, vastgelegde winstuitkeringen en gratificaties. Op deze vergoeding wordt 75% van de door opdrachtnemer tijdens de opdracht gerealiseerde marge in mindering gebracht. De vergoeding bij het ingaan van een rechtstreekse interim-opdracht bedraagt de door opdrachtnemer gederfde marge over 12 maanden, uitgaande van de tot op dat moment
    gemiddelde tijdsbesteding per maand. Indien opdrachtuitvoerder in loondienst is bij een detacheringsbureau dan worden bij het aangaan van een dienstverband tussen opdrachtuitvoerder en opdrachtgever de hiervoor geldende voorwaarden van het detacheringsbureau van toepassing.
  5. Het bepaalde in artikel 16.4 is van overeenkomstige toepassing, indien een overeenkomst als bedoeld in artikel 16.1 voor een duur van minder dan één (1) jaar tot stand komt, in welk geval de vergoeding wordt berekend over het totale bedrag van de tussen opdrachtgever en de desbetreffende opdrachtuitvoerder overeengekomen beloning.
  6. Tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen, zal de vergoeding in één keer aan opdrachtgever in rekening worden gebracht. Het bepaalde in de artikelen 16.2 tot en met 16.4 is van overeenkomstige toepassing.
  7. Na voordracht (op een vaste danwel interim vacature) van een kandidaat dient de Opdrachtgever zich te onthouden van het rechtstreeks benaderen van deze Interim Professional binnen 6 maanden na de voordracht, anders dan na voorafgaand overleg en met wederzijdse toestemming per geval, zulks op straffe van een dadelijk door getroffen partij opeisbare boete ad € 25.000 per kandidaat.

Artikel 17 Klachten

  1. Iedere klacht met betrekking tot de geleverde diensten en/of het gefactureerde bedrag dienen binnen acht (8) dagen schriftelijk te worden gemeld bij SUITED.
  2. Klachten als in het eerste lid bedoeld, schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op. Opdrachtgever is in geen geval gerechtigd op grond van een reclame met betrekking tot een bepaalde dienst de betaling uit te stellen of te weigeren van andere geleverde diensten van opdrachtnemer waarop de klacht geen betrekking heeft.
  3. Ingeval van een terecht uitgebrachte klacht heeft opdrachtgever de keuze tussen aanpassing van het in rekening gebrachte honorarium, het kosteloos verbeteren of opnieuw verrichten van de afgekeurde werkzaamheden of het geheel of gedeeltelijk niet (meer) uitvoeren van de opdracht.

Artikel 18 Toepasselijk recht

  1. Deze overeenkomst wordt in alle onderdelen beheerst door en geïnterpreteerd overeenkomstig het Nederlands recht.
  2. Bij geschillen zullen partijen eerst proberen deze op te lossen via bemiddeling. Indien dit niet lukt worden geschillen die zich in verband met deze overeenkomst mochten voordoen voorgelegd aan de bevoegde rechter te Arnhem.

Artikel 19 Wijziging van de voorwaarden

  1. Elke wijziging van deze voorwaarden is slechts bindend indien tussen partijen schriftelijk overeengekomen.

Artikel 20 Slotbepaling

  1. Deze voorwaarden zijn in werking getreden op 1 november 2024.
  2. Download hier de Algemene voorwaarden